نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله در سایت لوله بازکنی شیک به صورت فوری و شبانه روزی انجام می گردد.

حتما افزایش غیرعادی مبلغ و مقدار مصرف در قبض آب و همچنین به وجود آمدن نم و رطوبت را در دیوارهای ساختمان و سقف منزل خود را جدی بگیرید زیرا وجود هر یک از این علائم می توناد نشانه ای از بروز نشتی در لوله های آب و ترکیدگی لوله هایتان باشد.

تشخیص ترکیدگی لوله آب روش های زیادی دارد.

بعضی از این روش ها توسط افراد با تجربه قابل تشخیص است. اما گاهی این ترکیدگی علائم و نشانه ای ندارد در این مواقع باید از افراد کاربلد کمک گرفت تا بتوانید خیلی سریع این مشکل را حل کرد چون اگر دیر اقدام کنید باعث تخریب ساختمان شما می شود و هزینه های بسیار بالایی را برای شما می تراشد.

شما همیشه باید در خانه خود برای جلوگیری از ترکیدگی لوله ها توجه داشته باشید.

ترکیدگی لوله ها بر اثر فشار وارد بر بدنه لوله

وقتی لوله های آب مسدود می شوند آب می خواهد راهی پیدا کند تا از این لوله ها جاری شود و با تلاش زیاد این جریان و فشار وارد شده باعث می شود لوله مقاومت خود را از دست بدهد و ترکیدگی لوله و نشتی لوله به وجود بیاید.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه نشت یاب و بدون تخریب امروزه یکی از خواسته های اصلی مالکان منازل می باشد زیرا استفاده از روش های سنتی مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار و همچنین تخریب قسمت هایی از بنا است که نمی تواند راهکار مناسبی باشد.

بهتر است بدانید:لوله بازکنی افسریه

تشخیص ترکیدگی لوله در دنیای امروز با روش های سنتی و بدون ابزار مخصوص دیگر منسوخ شده است زیرا استفاده از این روش ها نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است .

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله با امواج کار می کند. این دستگاه به کمک گیرنده ای قوی و فوق حساس دارد که حتی کوچک ترین امواج را تشخیص می دهد. و این امواجی که بر اثر ترکیدگی و نشتی به وجود می آید را دریافت می کند و بررسی می کند و بدون نیاز به تخریب مستقیم ترکیدگی لوله را دقیق به شما نشان می دهد.

این دستگاه ها این امکان را دارند تا حدود ۴۰ سانتی متر را تشخیص می دهند. از این دستگاه ها نباید بیشتر از ۴۰ سانتی متر انتظار داشت مگر اینکه شدت ترکیدگی لوله زیاد باشد. این دستگاه مخصوص خانه های مسکونی انجام می شود. خیلی کم پیش می آید که لوله بیش از ۴۰ سانتی متر در زیر زمین باشد مگر اینکه در خانه های قدیمی انجام شده باشد.

انواع دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله:

دوربین حرارتی:

دوربین حرارتی یکی از متداول ترین دستگاه ها برای تشخیص ترکیدگی لوله است.

دوربین حرارتی با داشتن فیلتر های حرارتی مختلف می تواند نشتی یا ترکیدگی لوله های آب را در مکان های مختلف مانند موتورخانه ، دیوار و … را از پشت دیوار یا کف تشخیص دهد.

دستگاه های مادون قرمز :

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فرا سرخ : این نوع از دستگاه ها برای (نشت یابی لوله) در اعماق زمین بسیار مناسب هستند . روش کار این دستگاه ها بدین گونه است که دارای یه فرستنده و گیرنده ی امواج هستند که درون یک محفظه تعبیه شده اند ، این دستگاه با ارسال امواج و دریافت بازخورد آن ها از لوله ها محل دقیق نشتی و ترکیدگی لوله را بدون کوچک ترین تخریب شناسایی می کند.

بهتر است بدانید:راه های تشخیص ترکیدگی لوله