راه های تشخیص ترکیدگی لوله

راه های تشخیص ترکیدگی لوله

راه های تشخیص ترکیدگی لوله  در سایت لوله بازکنی شیک به صورت فوری و شبانه روزی انجام می گردد.

انواع دستگاه تشخیص ترکیدگی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزار هایی برای تشخیص و شناسایی ترکیدگی لوله ها که خود بزرگترین عامل در به وجود آمدن نم و رطوبت بوده مورد توجه قرار گرفته است و از آنها برای رفع مشکلات ناشی از موارد ذکر شده می توان بهره گرفت. یکی از بهترین راه های تشخیص ترکیدگی لوله استفاده از دستگاه های مخصوص و نشت یاب است. که مشهور ترین این دستگاه ها عبارتند از: آکوستیک دیجیتال، عقربه ای و شبکه آب و…

راه های تشخیص ترکیدگی لوله

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی ابزار هایی به وجود آمدند که امکان تشخیص ترکیدگی و حتی ترک و سوراخ شدن لوله آسان تر شده و می توان بدون ایجاد خرابی محل مورد نیاز را که دچار ترکیدگی شده را تشخیص داده و سپس آن را تعمیر نمود. با استفاده از این شیوه می توان به همان روش که آن ترکیدگی شناسایی می شود با استفاده از همان روش می توان از به وجود آمدن نم و رطوبت ساختمان جلوگیری کرد.

شرکت هایی که مخصوص این کار هستند و تخلیه چاه و … با استفاده از دستگاه هایی این کار را انجام می دهند علاوه بر این هنگام ساخت و ساز ساختمان زمانی که می خواهند لوله کشی ساختمان را انجام دهند باید از متخصصین با تجربه کمک گرفته که رفع نم و رطوبت ساختمان را کاهش دهند. یکی از راه های تشخیص ترکیدگی لوله با استفاده از حل مشکل کم آبی بوده مثلا زمانی که لوله ها زرد رنگ شده و رسوب و مواد در آب موجود بوده این را می توان از دلایل تشخیص ترکیدگی لوله به حساب آورد.

پس در این روش با بهره جستن از دستگاه های نشت یاب می توان هرگونه مشکل موجود در لوله ها را از قبیل ترکیدگی و شکستگی لوله را تشخیص داد و اقداماتی را برای تعمیر آنها انجام داد واز به وجود آمدن هزینه های سنگین به صورت جدی خودداری کرد دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله به گونه ای است که با بهره گرفتن از امواج صوتی آن می توانند آن محل مورد نظر را شناسایی کنند.

حرکت آب باعث به وجود آمدن امواج صوتی می شود هنگامی که لوله دچار ترکیدگی می شود آب با شدت از آن خارج می شود برای این دستگاه اندازه این سوراخ چه کوچک باشد و چه بزرگ مهم نبوده تنها قادر به تشخیص ترکیدگی بوده دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله به این صورت فعالیت می کندکه محل صوت و صدا را با توجه به شدت کم یا زیاد بودن آن پیدا می کند و این دستگاه خود را در رفع نم و رطوبت تأثیر بسزایی داشته است.

تشخیص بدون هیچگونه تخریب و ویرانی آن مکان را پیدا کرده و آن را تعمیر کنند. بیشترین خرابی های ساختمان مربوط به لوله کشی آن ها بوده بنابراین در هنگام لوله کشی باید اصولی عمل کرد.

برخی از راه های تشخیص ترکیدگی با دستگاه عبارتند از :

     یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین راه های تشخیص ترکیدگی نم و رطوبت بوده که با دستگاه ها و سیستم های کاملا الکترونیکی که از قدرت تشخیص عمیق و بالایی برخوردار بوده است.

     آب بندی کف سرویس با استفاده از مواد مخصوص و … بدون تخریب و ویرانی.

•     نشت یابی هرگونه لوله تحت فشار با بهره گیری از حساسیت بالا خارج از هرگونه تخریب و ویرانی و…

به عبارتی برای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه دلایلی وجود داشته که از جمله آن می توانیم به وارد شدن فشار زیاد به لوله ها، ترکیدگی لوله که دلیل آن کهنگی و کهولت لوله بوده و صدمه و آسیب عمدی بوده که به لوله ها وارد شده است مثلا در ترکیدگی را به همراه داشته است. و یکی دیگر از دلایل رایج این اتفاق فشار زیادی آب موجود در لوله بر بدنه فشار می آورد و لوله نمی تواند آن آب را تحمل کند و خارج نماید باعث ترکیدگی لوله می شود.

به عبارتی انواع دستگاه مخصوص برای تشخیص ترکیدگی لوله را نام میبریم :

     تشخیص با استفاده از دستگاه آکوستیک شبکه آب

     تشخیص با استفاده از دستگاه رادیویی شبکه آب

•     تشخیص با استفاده از دستگاه آکوستیک عقربه ای

     تشخیص با استفاده از دستگاه آکوستیک تمام دیجیتال pico.

زمانی که لوله آب در زیر زمین دچار پوسیدگی می شود از آن لوله ها می باشد که ممکن است گاه در ساختمان خود و گاه در ساختمان همسایگان رخ داده باشد و این خود سبب تخریب ساختمان می شود. بنابراین اگر بخواهیم روشی برای رفع نم و رطوبت بدون نیاز به تخریب بیان کنیم به این صورت بوده است که ابتدا تهویه مناسب در آن مکان به وجود بیاید.

گاهی با یک ظرف کم عمق و یک کیلو نمک می توان کار را انجام داد چرا که نمک خود در جذب رطوبت قدرت بسیار بالایی داشته و در چند روز می تواند رفع نم و رطوبت را به صورت عمیق و مؤثر انجام دهد.

نکته قابل توجه این است که نم و رطوبت در ساختمان دلایل زیادی داشته که از جمله آنها می توان به خشک کردن لباس ها در خانه، شستن دیوارها، رطوبت اتاق ها و ترکیدن لوله ها، بارش باران و … اشاره کرد. در صورتی که نم و رطوبت ناشی از تر کیدگی لوله باشد ابتدا آن را به وسیله آن دستگاه تشخیص داده و سپس به تعمیر آن اقدام کرده و سپس به رفع نم و رطوبت اقدام می کنیم.

بهترین راه برای انجام این کار این است که یک ورقه آلومینیومی مربع شکلی به صورت یک دیوار قرار داده که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. سوراخ ها و شکافهای بزرگ موجود در دیوار و سقف باید قبل از رنگ و جداربندی تعمیرات لازم را برای آن ها به عمل آورند و برای انجام این کار می توان از سیمان آبی استفاده کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از نم و رطوبت وجود دارد که عبارتنداز :

     کاهش استفاده از دستگاه های افزایش رطوبت و نم

     جمع کردن آب های جمع شده بر روی سقف پس از بارش باران

    زهکشی اطراف ساختمان

•     بند کشی درزبین کاشی و سرامیک ها که خود موجب افزایش نم و رطوبت می شود.

همواره شرکت خدمات فنی شایان آماده است تا در هر ساعتی از شبانه روزی در امور لوله بازکنی، تخلیه چاه، تشخیص ترکیدگی، لوله کشی سرد و گرم رفع نم رفع بوی بد فاضلاب، ترمیم لوله کشی فاضلاب، لایروبی، حفر چاه کهنه، حفاری چاه نو، طوقه چینی، کول گذاری، تانکر 6000 هزار تایی و 12000 هزار تایی با پمپ مکنده لجن کش ساکشن و رفع گرفتگی، رفع نم و رطوبت و… نیز ما در همه ایام حتی در روز های تعطیل در تمام نقاط تهران بزرگ با کادری مجرب و با تجربه پیگیری مشکلات شما عزیزان هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *