لوله بازکنی سهروردی

لوله بازکنی سهروردی

لوله بازکنی سهروردی در سریع ترین زمان ممکن در لوله بازکنی شیک به صورت فوری و شبانه روزی انجام می گردد.

خدمات  لوله بازکنی سهروردی

  • بازکردن گرفتگی لوله ها با فنر دستی لوله بازکنی یا فنر برقی لوله بازکنی 
  • رفع گرفتگی لوله توالت با مدفوع، دستمال کاغذی یا نوار بهداشتی
  • در آوردن اشیاء قیمتی از توالت
  • تشخیص نم و رطوبت
  • تشخیص محل دقیق ترکیدگی لوله
  • لوله کشی استاندارد برای اتصال به
  • فاضلاب شهری با لوله بازکنی تهران
  • نصب و تبدیل توالت فرنگی به ایرانی و برعکس
  • تعویض کاسه توالت فرنگی و ایرانی
  • حفر چاه نو
  • تخلیه چاه تهران
  • طوقه زنی چاه
  • کول گذاری چاه فاضلاب
  • لایروبی و کف تراشی
لوله بازکنی سهروردی
لوله بازکنی سهروردی

چربی گیر فاضلاب، انواع و کاربرد آنها

در ادامه این مقاله می خواهیم در خصوص چربی گیر آشپرخانه، چرایی لزوم استفاده از چربی گیر در آشپزخانه، نحوه عملکرد چربی گیر صحبت کنیم. اگر مایل هستید در این خصوص اطلاعاتی کسب کنید، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

چرا باید از چربی گیر فاضلاب استفاده شود

یکی از عمده ترین آلاینده هایی که در صنایع مختلف باعث گرفتگی فاضلاب و ایجاد رسوب در جداره لوله ها می شود، چربی و روغن است که به هر دلیلی به داخل لوله فاضلاب راه پیدا می کند. در مکان هایی مثل رستوران ها، آشپزخانه های بزرگ صنعتی، صنایع مختلف میزان چربی راه یافته به حدی زیاد است که برای جلوگیری از رسوب گرفتگی لوله ها و به دنبال آن گرفتگی لوله ها که هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ صرف وقت، برای رفع گرفتگی ها باید متحمل هزینه شوید، بهتر است از چربی گیر فاضلاب استفاده کنید.

چربی گیر فاضلاب چیست؟

لوله بازکنی سهروردی فوری

چربی گیر فاضلاب یک دستگاه است که در مسیر انتهایی لوله خروجی فاضلاب نصب می شود و عملکرد آن به گونه ای است که سرعت حرکت پساب و فاضلاب را کاهش می دهد و از این طریق موجب سرد شدن و کاهش دمای چربی می شود و به این ترتیب چربی و روغن موجود در محفظه ای انباشته می شود و فاضلاب خروجی عاری از روغن و چربی می شود. اگر به مهر دلیلی لوله های فاضلاب ساختمان شما دچار گرفتگی شوند، می توانید با شعباتی نظیر لوله بازکنی بلوار فردوس تماس بگیرید.

از چربی گیر فاضلاب در کجا استفاده می شود

  • گریس تراپ رستوران
  • چربی گیر آشپزخانه صنعتی
  • گریس تراپ غذا خوری ها
  • چربی گیر فست فود، تالارها، شیرینی پزی ها، فودکورت ها، غذاهای آماده
  • گریس ترپ قصابی ها
  • مارکت های بزرگ بسته بندی مرغ

چربی گیر فاضلاب چطور کار میکند؟

همانطور که قبلاً توضیح دادیم با ورود فاضلاب به داخل دستگاه چربی گیر، دمای فاضلاب کاهش پیدا می کند و با کاهش دما، چربی از فاضلاب جدا می شود و به گلیسرول ها و اسیدهای چرب تجزیه می‌شود.
در این مرحله به دلیل چگالی بالاتر گلیسرول ها از آب، پایین تر از آب قرار می گیرند و به عنوان چربی های جامد از دور خارج می شوند.
در عوض اسیدهای چرب، نسبت به آب سبکتر هستند و در قسمت بالای فاضلاب شناور می مانند.
زمانی که جداسازی گلیسرول ها و اسیدهای چرب از فاضلاب به اتمام رسید، دستگاه چربی گیر فاضلاب، اجازه می دهد که فاضلاب تصفیه شده و عاری از هرگونه چربی، از مخزن چربی گیر فاضلاب خارج شود. اینکه دستگاه چربی گیر فاضلاب تا چه حدی بتواند چربی ها را از فاضلاب جدا کند به چند فاکتور بستگی دارد.

  • دمای فاضلاب
  • ویسکوزیته
  • اندازه و حجم ذرات چربی
  • زمان احتباس

برای اینکه بتوانند عملکرد سیستم چربی گیر فاضلاب را بهینه تر کنند، از لوله های ایستاده، بافل های داخلی و دستگاه‌های کنترل جریان استفاده می کنند. این تجهزات اضافی مدت زمان احتباس که یک از فاکتورهای موفقیت دستگاه چربی گیر فاضلاب است، را به حداکثر می رساند و مسیر را طولانی می کند تا فاضلاب بیشتری جمع شود.

علت استفاده از دستگاه کنترل جریان هم به این دلیل است که این دستگاه، هوا را مخلوط می کند تا چربی ها از پساب به صورت بهتری جدا شوند. همه این تجهیزات اضافی، در قسمت ورودی دستگاه نصب می شوند.

تماس با لوله بازکنی جنوب تهران 

انواع روش های حذف روغن و چربی از فاضلاب

امروزه با علم به اینکه رسوب چربی در لوله فاضلاب و ورود آن به چاه فاضلاب، مشکلات عدیده ای را به بار می آورد، روش های متنوعی برای حذف این مواد از فاضلاب به کار گرفته می شود که ما در ادامه به بیان هر یک از روش های چربی گیری از فاضلاب خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید:لوله بازکنی مرزداران

چربی گیر DAF یا چربی گیر صنعتی

لوله بازکنی سهروردی ارزان

شناور‌سازی فاضلاب به کمک هوای فشرده (Dissolved Air Flotation) یکی از مراحل اصلی و مهم در تصفیه فاضلاب های صنعتی می باشد. در چربی گیری به روش DAF به دلیل اینکه به کمک فشرده سازی هوا، انواع چربی های معلق از فاضلاب جدا شده اند، پساب باقی مانده زلال می باشد.

مکانیزم این روش به گونه است که پس از تزریق هوای فشرده، حباب های ریز به ذرات کلوئیدی معلق در فاضلاب می چسبند و در نتیجه ذرات در سطح چربی گیر DAF شناور می شوند. پس از این مرحله ذرات شناور به وسیله اسکیمر جمع شده و در یک مخزن مخصوص که برای نگهداری چربی و لجن، تعبیه شده است تخلیه می شوند. یکی از دلایل نامگذاری این روش به چربی گیر صنعتی، این است که از این روش جداسازی چربی از فاضلاب در صنایع بیشتر استفاده می شود.

درسیستم های چربی گیری DAF معمولاً مواد شیمیایی قبل از تجهیزات DAF در داخل مخزنی اضافه شده و با پساب مخلوط می شوند. در سیستم IAF مواد شیمیایی درست قبل از اولین سلول شناوری به پساب اضافه شده و انرژی لازم برای اختلاط با جریان تند در داخل این سلول تأمین می شود.

در مقاله لوله بازکنی شرق تهران در خصوص خطرات لوله بازکنی با جوهر نمک صحبت کرده ایم که آگاهی از آن خالی از لطف نیست.

چربی گیر CPI

از این سیستم چربی گیری در تصفیه فاضلاب برای جدا کردن آب از روغن استفاده می شود. این نوع چربی گیر که گاهی به نام Tilted Plate Interceptor نیز خوانده می شود به طور گسترده ای جایگزین جداکننده های API و مخازن ته نشینی اولیه شده‌اند.

از جداکننده چربیCPI در صنایع به منظور حذف ذرات روغن، چربی و مشتقات نفتی از آب و فاضلاب استفاده می کنند. یکی از مزیت های روش CPI نسبت به روش API این است که نسبت به آن فضای بسیار کمتری در حد 15 الی 20 درصد فضای مورد نیاز روش API را نیاز دارند و هزینه ساخت و نگهداری کمتری دارند.

چربی گیر API

لوله بازکنی سهروردی شبانه روزی

چربی گیر API را می توانیم به عنوان یک سیستم چربی گیر قدیمی بشناسیم که در تصفیه خانه های صنعتی کاربرد دارد. اساس کار این سیستم بر پایه جداسازی ذرات چربی، روغن و نفت از مایع در نتیجه اختلاف دانسیته می باشد. ذرات شناور شده روغن، چربی و نفت در روی سطحAPI بالا می روند و به وسله اسکیمر جمع آوری می شوند در قسمت پایینی مخزن نیز ذرات سنگین تر نظیر گل و لای ته نشین می شوند که آنها را توسط یک لجن روب جمع آوری می کنند. یکی از مزیت های این روش این است که فقط برای جداسازی چربی و مشتقات نفتی نبوده و قطعات فلزی و پلاستیکی را نیز جدا می کند.

لوله بازکنی سهروردی در سایت لوله بازکنی و تخلیه چاه شیک در سریع ترین زمان ممکن به صورت فوری و شبانه روزی انجام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *