لوله بازکنی غرب تهران

لوله بازکنی غرب تهران

لوله بازکنی غرب تهران در سایت لوله بازکنی شیک به صورت شبانه روزی و فوری در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

در یک سیستم لوله کشی برای اتصال لوله ها و شیرآلات، روش های
مختلفی وجود دارد. برای انتخاب بهترین روش اتصال لوله باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار داد.

از جمله این پارامترها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • جنس لوله و اتصالات مورد استفاده در سیستم لوله کشی
  • نوع سیال عبوری از سیستم لوله کشی
  • میزان اهمیت آب بندی و جلوگیری از نشتی در سیستم
  • امکانات و تجهیزات موجود در سیستم لوله کشی
  • هزینه ها و صرفه های اقتصادی
  • استانداردهایی که باید در زمینه ای که سیستم برای آن طراحی می ­‌شود، رعایت شود
  • ابعاد و متراژ سیستم لوله کشی

اهمیت انتخاب بهترین روش اتصال لوله ها، به این دلیل است که همواره در یک سیستم لوله کشی ضعیف ترین و ضربه پذیرترین نقطه آن سیستم، محل اتصالات آن سیستم لوله کشی است به همین دلیل باید در انتخاب روش اتصالات سیستم لوله کشی نهایت دقت را داشته باشید تا به دلیل بی توجهی به این مساله، در آینده لوله ها دچار نشتی نشود و متحمل هزینه نشت یابی و تعمیرات، نشوید.

حتی ممکن است به دلیل عدم دقت در انتخاب لوله و اتصالات، لوله ها زود به زود دچار گرفتگی شود و مجبور شوید با لوله بازکنی تهران تماس بگیرید.

انواع اتصال لوله ها در لوله بازکنی غرب تهران

در ادامه این مقاله قصد داریم تا روش های مختلف اتصال لوله ها را بیان کنیم و کاربرد و مزایا و معایب هر یک از روش ها را توضیح دهیم.

اتصال جوشی و انواع جوشکاری در لوله بازکنی غرب تهران

لوله بازکنی غرب تهران ارزان

برای اتصال شیرآلات صنعتی که در  پالایشگاه ها، جایگاه های سوخت، صنایع نفت و گاز و کلاً در سیستم لوله کشی که فرآیندی در آن انجام می شود، کاربرد دارد.

اگر قطر لوله ها زیاد باشد برای اتصال لوله ها، از روش جوشکاری و به اصطلاح اتصال جوشی استفاده کی شود. اتصال جوشی نیز مانند هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به تفصیل توضیح می دهیم.

مزایای اتصال جوشی لوله ها در لوله بازکنی غرب تهران

  • مقاومت بالا
  • آب بندی مناسب لوله ها و عدم وجود نشتی در لوله ها
  • آسان بودن استفاده از روش اتصال جوشی
  • اگر لوله ها نیاز به چرخش نداشته باشند و باید ثابت بمانند، بهترین گزینه برای اتصال چنین لوله هایی استفاده از روش جوشکاری است.
  • هزینۀ نسبتاً پایین اجرای اتصال جوشی
  • اجرای اتصال جوشی، مقدار ناچیزی به وزن سیستم لوله کشی اضافه می کند. چرا که مواد مورد استفاده در جوشکاری بسیار جزئی و کم وزن می باشند. بنابراین اتصال لوله ها از طریق جوشکاری یکی از سبک ترین روش های اتصال لوله می باشد.
  • تمیز بودن محل اتصال لوله ها به هنگام جوش دادن لوله ها.

اگر به خدمات تخلیه چاه نیاز داشتید، با ما تماس بگیرید.

معایب اتصال جوشی لوله ها در لوله بازکنی غرب تهران

  • همواره این امکان وجود دارد که  بعضی از قسمت های جوش،  وارد مسیر سیال شوند و بر الگوی جریان تأثیر بگذارند.
  • در صورت اتصال لوله ها به طریق جوشکاری، لوله ها فقط از طریق بریدن از هم جدا می شوند و اگر قسمتی از سیستم لوله کشی نیاز به ترمیم داشته باشد، کار کمی مشکل می شود.
  • مشخص است که از روش جوشکاری فقط می توان برای اتصال لوله های فلزی استفاده کرد.
  • از آنجاییکه حین جوشکاری، جرقه تولید می شود. به همین دلیل در مکان هایی که ممکن است آتش سوزی اتفاق بیوفتد، یا باید از این روش استفاده نشود، یا نهایت احتیاط را به خرج داد.

جوشکاری لب به لب (Butt Welding)

برای اتصال خطوط لوله با NPS 2 و بزرگتر معمولاً از روش اتصال جوش لب به لب استفاده می شود. یکی از مزایای اتصال جوشکاری لب به لب برای لوله های با قطر بزرگ، اقتصادی بودن این روش است.

نحوه کار در اتصال جوش لب به لب، به این صورت است حتماً بایستی انتهای لوله ماشین کاری شده باشد و اتصالات مورد استفاده نیز باید پخکاری شده باشند. دو قطعه لوله که باید به هم متصل شود باید در راستای هم و در فاصله ای مناسب از یکدیگر قرار گیرند، سپس خال جوش خورده و پس از آن توسط جوشی پیوسته، اتصال مناسب ایجاد گردد. البته در برخی موارد برای اینکه بتوانند فاصله ای مناسب برای جوش لوله ها، ایجاد کنند از یک رینگ استفاده می کنند.

از اتصال جوشکاری لب به لب، برای اتصال زانویی ها، فلنج ها، سه راهی ها و… استفاده می شود. برای اینکه از سلامت اتصال جوشکاری لب به لب، مطمئن شوند، آن را با اشعه ایکس مورد بازرسی قرار می دهند.

لوله بازکنی شمال تهران، یکی از شعب فعال ما است که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

اتصال به روش جوشکاری سوکتی

از اتصال جوشکاری سوکتی (Socket Welding) برای خط لوله هایی که برای انتقال مواد اشتعال زا، سمی، خورنده و گران قیمت در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز که به هیچ عنوان نباید نشتی داشته باشند، استفاده می­ شود. چرا که این روش، آب بندی بسیار مناسبی در محل اتصال لوله ها ایجاد می­‌کند و میزان نشتی سیال داخل لوله را به صفر می‌­رساند.

در زمان جوشکاری سوکتی، در قدم اول آخر لوله را به صورت تخت قرار داده و بعد آن را در میان اتصالات، شیر، فلنج و یا باقی موارد قرار دهید و بعد از آن دور اتصالات و لوله را به صورت فیلت جوشکاری کنید.

در این نوع اتصال بر خلاف اتصال جوش لب به لب، نیازی نیست که لبه ی لوله ماشین کاری و پخ زده شود و لوله همان موقع برش، برای اتصال آماده است. فقط نیاز است که لوله پس از برش تمیز شود و سپس اتصال انجام شود.

از اتصال به روش جوشکاری سوکتی برای اتصال لوله های خطوط بخار با فشار 300 تا 600 psi استفاده می­ شود. این روش هم مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایای اتصال جوشکاری سوکتی

  • در روش جوشکاری سوکتی، هم مرکز کردن و تنظیم لوله ها و اتصالات سایز کوچک، از جوش لب به لب آسانتر است و نیازی به استفاده از خال جوش نیست.
  • بر خلاف روش اتصال جوشی، فلز و زائده های جوشکاری وارد لوله نمی شود و جریان سیال را تغییر نمی دهد.
  • یکی از روش های مطمئن از جهت عدم وجود نشتی در محل اتصالات است.

برای درآوردن اشیا از توالت با لوله بازکنی بلوار فردوس تماس بگیرید.

معایب اتصال جوشکاری سوکتی

  • در اتصال جوش، یک فاصله به اندازۀ حدود 1/16 اینچ وجود دارد که باعث می شود مایع و سیال در آن قسمت جمع شود و به مرور زمان باعث خوردگی و زنگ زدگی در محل اتصال لوله می شود.
  • اگر میزان ارتعاشات در خط لوله مورد استفاده بالا باشد و یا این­که خط لوله مورد نظر در یک محیط که امکان خوردگی فلز و درز جوش اتصال وجود داشته باشد، استفاده از جوش سوکتی مناسب نیست.

اتصال رزوه ای (پیچی)

لوله بازکنی غرب تهران فوری

برای اتصال لوله ها در خطوطی که سیال داخل لوله اهمیت چندانی از نظر نشتی ندارد، از اتصال رزوه ای استفاده می شود. مانند سیستم لوله کشی آب و فاضلاب، سیستم های ضد حریق و سیستم های خنک کننده صنعتی

مزایای اتصال رزوه ای

  • برای نصب لوله ها به روش اتصال پیچی، نیاز به مهارت خاصی نیست و فقط باید نر و مادگی لوله و اتصالات را تشخیص داد و آن ها را درست روی هم قرار داده و پیچاند.
  • برای سیستم لوله کشی که سیال داخل آن ارتعاش کمی دارد، از این جهت که نشتی ندارند، مناسب می باشد.
  • از آنجاییکه نیاز به جوشکاری نیست و خطری برای محیط ندارد، می توان برای محیط هایی که ممکن است خطر جرقه و آتش سوزی داشته باشد، مناسب است.
  • برای اتصال لوله های با جنس های پلاستیک و PVC هم می توان از این روش اتصال استفاده کرد.

معایب اتصال رزوه ای

  • همانطور که در ابتدا گفته شد این روش برای سیستم هایی که سیال داخل آن دارای حرارت و ارتعاشات کم است، کاربرد دارد و اگر سیال داخل لوله تغییر دمای محسوسی داشته باشد، اتصال دچار نشتی می شود.
  • پس از مدت زمانی، اتصالات دچار کهنگی شده و استحکام آنها کاهش پیدا می کند. به همین دلیل سیستم لوله کشی به روش اتصال پیچی، پس از مدتی دچار نشتی می شود.
  • برای اتصال پیچی، همانطور که توضیح داده شد، باید لوله های نر و ماده بر روی هم پیچانده شوند. به همین منظور برای اتصال لوله هایی که امکان چرخش لوله ها وجود ندارد و نقشه لوله کشی پیچیده است، مناسب نمی باشد.

جهت آشنایی با روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب، مقاله لوله بازکنی جنوب تهران را مطالعه کنید.

اتصال با چسب

لوله بازکنی در غرب تهران

برای اتصال لوله های پلاستیکی، پلیمری و PVC مناسب است. چسبی که برای روش اتصال چسبی استفاده می شود، مخصوص بوده و شرایط نگهداری خاصی دارد.در این روش ابتدا باید محل اتصال، صاف و صیقلی شود و محل نر و مادگی لوله کاملاً تمیز و خشک باشد تا چسب عملکرد مناسبی داشته باشد.این روش هم نیاز به مهارت خاصی ندارد و فقط کافی است که روی قسمت خارجی قسمت نر و قسمت داخلی مادگی لوله با یک لایه چسب پوشانده شود. سپس لوله ها به حالت نر و مادگی داخل هم می شوند و در همان لحظه در زوایه 90 درجه چرخانده می شود، پس از 10 الی 15 دقیقه چسب کاملاً خشک می شود و اتصال برقرار می گردد.

یکی از معایب اتصال چسبی، این است که برای اتصال لوله های فلزی کاربردی ندارد و اگر سیال داخل لوله حالت اسیدی و خورندگی داشته باشد، به مرور زمان، چسب در محل اتصال از بین می رود و سیستم لوله کشی دچار نشتی می شود. عمده استفاده از روش اتصال چسبی، سیستم لوله کشی خانگی است.

اتصال حرارتی

لوله بازکنی غرب تهران شبانه روزی

اتصال حرارتی معمولاً برای لوله های پلاستیکی، پلی اتیلن، پلیمری و PVC استفاده می­‌شود. یکی از دلایل این امر این است که این مواد گرمانرم هستند و در اثر افزایش حرارت سیال، لوله نرم شده، برای اتصال حرارتی مناسب هستند.

برای انجام این روش اتصال لوله ها لازم است تا لوله ها به صورت نر و مادگی در هم داخل شوند و سپس توسط دستگاه پرس حرارتی که همزمان علاوه بر افزایش دمای لوله ها آن­ها را تحت فشار قرار می‌­دهد به هم چسبیده شده و یک اتصال دائمی ایجاد می گردد.

در روش جوشکاری الکتروفیوژن جریان الکتریسیته به دو الکترود رسانا وارد می‌­شود و حرارت ایجاد شده توسط این دو الکترود به محل اتصال اعمال شده و سبب نرم شدن لوله ها و سپس متصل شدن آن­ها می­‌گردد.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *