چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان منزل شویم؟

نشتی لوله

نشتی لوله در سایت لوله بازکنی شیک به صورت شبانه روزی و فوری تشخیص داده می شود.

نشت های حاصل از لوله ها, تجهیزات لوله کشی و اتصالات , منابع عمده اتلاف آب در بسیاری از منازل می باشند.

پژوهش ها نشان داده است که هر خانه معمولی می تواند بین 2000 تا 20000 گالن (7.6 الی 76 متر مکعب) آب را در هر سال به خاطر نشت هدر بدهد.

برخی از نشت ها مثل شیری که چکه می کند و نشت آبگرم کن ها آشکارند.

متاسفانه به خاطر پنهان ماندن منبع بسیاری از نشت ها, آن ها برای سال ها شناسایی نشده باقی می مانند.

کنتور اصلی خانه تان را برای نشت کنترل نمایید.

آزمایش کنتور فقط نشت های بزرگ را نشان می دهد.با این آزمایش شما نمی توانید نشت های کوچک درون خانه تان را تشخیص بدهید.حتی در هنگام تشخیص نشت,آزمایش قادر نیست جایی که نشتی اتفاق افتاده را ردیابی نماید.برای ردیابی و تعیین موقعیت تمامی نشت های مهم , بررسی های بیشتری لازم است.

اطمینان پیدا کنید که تمامی شیرهای آب داخل و بیرون منزل بسته هستند.این آزمایش باید وقتی انجام شود که تجهیزات اتوماتیک آب از قبیل کنترل کننده های آبیاری و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی در حال استفاده نیستند.

رقم کنتور آب را ثبت کرده و پانزده دقیقه منتظر بمانید.مراقب باشید که در این زمان کسی از آب استفاده نکند.-دوباره عدد کنتور قرائت شده را ثبت کنید. اگر در زمان آزمایش عدد کنتور مصرف آب را نشان دهد,ممکن است نشتی در کار باشد.اطمینان پیدا کنید که آب مورد استفاده به خاطر کابردهای کوچکی همچون صافی و نرم کننده آب و یا مرطوب کننده کل خانه نیست.

تشخیص ترکیدگی و نشت یابی لوله آب با دستگاه تا چه عمقی امکان پذیر است؟

عمقی که دستگاه ها صوتی تشخیص می دهند تا حدود 40 سانتی متر است.بنابراین نباید انتظار تشخیص ترکیدگی لوله در اعماق بیشتر از 40 سانتی متر را از این دستگاه ها داشت.مگر اینکه میزان نشت لوله بسیار قابل توجه باشد و صوتی که ایجاد می کند از اعماق با دستگاه قابل تشخیص باشد.بنابراین این دستگاه ها برای یافتن محل نشت در ساختمان ها قابل استفاده است و برای نشت های صنعتی و … روش های دیگری وجود دارد.

مزایای استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله چیست؟

بزرگترین مزیت استفاده از دستگاه نشت یابی لوله آب این است که پیدا کردن دقیق محل ترکیدگی لوله بدون تخریب و کندن محل انجام میشود که این امر بسیار دارای اهمیت است خصوصا بابت هزینه ی بازسازی محل و البته صرفه جویی در وقت و انجام شدن کار در حداقل زمان.

4 پاسخ

  1. سلام آقای محترم این سرویس کاری که برای خونه من فرستادی واقعن یه آقای باشخصی بود کاربلدواستاد تمام ایار بود
    من از ایشان خیلی خیلی رازی هستم فقط خواستم ازتون تشکر کنم واز این آقای استاد بزرگ حمایت کنم موفق باشد وتشکر
    از شرکت خدمات فنی شایان ولوله بازکنی تهران همیشه موفق باشید بهترین سرویس دهی را دارید

  2. سلام واقعا سایت شما عالی است در زمینه لوله بازکنی هم مقالاتتان با مفهوم هست و هم در زمینه کاری من که کار شما را در امور لوله بازکنی تحسین می کنم با تشکر